Thursday, February 10, 2022

Uppsats om skollivet

Uppsats om skollivet



Beställ nu. Skrivet av akademiska experter med 10 års erfarenhet. Mitt skolminne är en så underbar del ok i mitt liv. Vanligtvis skolan uppsats om skollivet, picknickar och resor var de mest hände delarna av skolans liv och eleverna väntar på det hela året för att få det oskyldiga nöjet och glädjen. Tyvärr slutar de flesta gymnasierelationer så fort de börjar.





Lämna en kommentar



Vi har alltid hört att skollivet är det bästa livet, uppsats om skollivet, njut tills du går i skolan gör så många misstag du kan tills du går i skolan, och många sådana fraser som får barnen som fortfarande går i skolan att undra varför de äldre hyssar upp det här. Uppsats om skollivet så snart skollivet är över och människor kommer in i den verkliga världen inser de hur rätt de äldre hade. Barn ska leva sitt skolliv fullt ut. De kommer att saknas dessa dagar senare i livet och skulle aldrig kunna njuta av ett sådant sorglöst liv igen. Skollivet som levs väl ger minnen att vårda och vän att behålla för en livstid. Här är uppsatser om My School Life av varierande längd för att hjälpa dig med ämnet i din tentamen. Du kan välja vilken My School Life Essay som helst enligt ditt intresse och behov:.


Skolan sägs vara en uppsats om skollivet av kunskap, det allra första stället som introducerade dig till världen och mer så ditt eget jag. Mitt skolliv handlar om de minnen jag värnar om. Minnen från inte bara det roliga, vänskapen och all sport och fritidsaktiviteter utan också hur det hjälpte mig att hitta mina intressen. Jag är skyldig allt till mitt skolliv. Det har gjort mig till den jag är idag. Mitt skolliv har varit fullt av olika upplevelser genom åren. Det gav olika möjligheter att utveckla inte bara mina skola förmågor utan även konst- och sportsidan, uppsats om skollivet.


Det stöttade mig i min sport och exponerade mig för många typer av människor. Allt detta fick mig att förstå hur jag ska bete mig socialt och bygga upp en personlighet som jag har idag. Allt detta beror så småningom på att vi är unga för att göra misstag om och om igen tills vi inser, dumma nog att inte tänka på människor och göra det vi känner för att göra, uppsats om skollivet, nyfikna på att veta allt vi kan och viktigast av allt fortfarande inte exponerade och förorenade med den här världens onda känslor. Och allt detta får oss att bygga en egen personlighet. Det var en vanlig dag i skolan tills denna händelse inträffade. Det handlade om rasten när jag brukade spela fotboll med mina klasskamrater.


En dag när jag var ute på planen sparkade plötsligt en pojke som hette Stephen Francis, som också var kapten för vårt skolfotbollslag, min helt nya fotbollsboll från Liverpool FC från skolans lokaler, till den smala körbanan som passerade precis bakom vår skolplan. Väggarna i vår skola var lite höga och inhägnade och som alla andra skolor var det strängt förbjudet att gå ut ur lokalerna. Vi klättrade delvis på väggen så att uppsats om skollivet kunde titta på bollen och väntade på att någon äkta person skulle gå förbi så att vi kunde be honom lämna tillbaka vår boll.


Vi fick vänta ganska länge tills en kille i nästan samma ålder som vår gick förbi. Han var ganska långt men han såg bollen och gick mot den. Vi såg att han försökte springa iväg och ta bollen. Så, uppsats om skollivet, utan att tänka två gånger hoppade jag och min kompis över skolans vägg men tills vi kunde ta oss förbi väggen sprang han redan med vår fotboll. Vi började springa bakom honom och min vän stötte på en cykel och skadades svårt. Jag var nog tvungen att släppa min fotboll och se hur hon blev skadad. Hon fick tre stygn av den skadan. Vi blev utskällda av lärare och rektor för detta, som en straff kallades våra föräldrar till skolan dagen efter för att diskutera hur allvarligt besväret var. Sedan dess har jag och den här vännen till mig varit partners i många bus som har gjort mig uppsats om skollivet livet minnesvärt.


Men man kan aldrig lära sig så mycket som han gör av sitt skolliv eftersom det är den tiden då vi gör allt för första gången. Det är nu vi kan göra misstag och komma undan med dem. Vi bygger vår unika personlighet från våra misstag och erfarenheter. Alla dessa upplevelser har en speciell betydelse i våra hjärtan även när vi växer upp. De har lärt mig mycket och har hjälpt mig att bli den jag är idag. En skola är en byggnad som är avsedd att tillhandahålla inlärningsutrymme och miljö för att ge utbildning. Svårt för andra att erkänna, men att gå i en skola för pojkar har några fördelar som bara de som studerar här kan förstå.


Efter tio på gymnasiet gick jag på Rosenkransgymnasiet, som var mer eller mindre som en inofficiell dummyskola för eleverna i naturvetenskap så jag har knappt några skolminnen från gymnasiet. Så, berättelsen om mina förtrollande skolminnen kretsar kring min skola från yngre år. Som ett stereotypt skolbarn gick jag till skolan i en skolbil. Jag skulle vakna kvart i sex på morgonen, bli fräsch, bära skoluniform, ordna min skolväska enligt tidtabellen för dagen och äta en snabb frukost på morgonen som vid skarpt kvart i sju skulle min skolbil vara rätt framför mitt hus tutande, uppsats om skollivet.


Sedan, ytterligare en halvtimme tills vi kom till skolan var det dags för snack och diskussion om läxorna som vi fick den tidigare dagen, uppsats om skollivet. Vi skulle komma fram till skolan runt morgonen, ungefär femton minuter före skolklockan. Vi fick vara i våra respektive klasser innan klockan ringde. Då var det uppsats om skollivet för nationalsång och skolbön som pågick fram till åtta som var en tid för vanliga skolperioder att börja. Detta fortsatte i fyra perioder oavbrutet tills urtagsklockan ringde kl. Pausen kändes mer som en lekperiod än en lunchrast. Alla skulle ses göra olika aktiviteter under denna tid. Vilken typ av aktiviteter man ägnade sig åt berodde på vilken klass han gick i. När vi gick i lågstadiet lekte vi olika lekar i skolträdgården.


Basket, fotboll, löpning och kurragömma var några av våra favoritspel. När vi nådde gymnasieklasserna började vi sitta i matsalen för att snacka om de olika sakerna och njuta av utsökt mat. Efter rasten fick vi gå fyra perioder till. Inte varje period var dock så tråkig, konst och hantverk, PT, värdeutbildning och matematik var intressanta för mig. Det är platsen där man får upplevelser för livet. Och det är väl sagt att med stor auktoritet kommer ett större ansvar, och med detta ansvar kommer socialt tryck. Man kan inte leva ett sorglöst liv på gymnasiet. Det är ett stort studietryck. Vi måste balansera mellan våra akademiker och fritidsaktiviteter och även förbereda oss för konkurrensutsatta prov som ligger uppsats om skollivet. Jag hade många bitterljuva gymnasieupplevelser.


En av dessa var när jag bäddade en uppsats om skollivet, med två av mina vänner, för första gången. Vi slängde inte bara föreläsningen utan hoppade också genom skolans väggar för att komma ut ur skolans lokaler och se en nysläppt film, uppsats om skollivet. Vi hade en klass på 70 elever, varav cirka 55 elever var närvarande den dagen. Nu av en slump var det också 10 fler elever från min klass som bunkade föreläsningen vilket gjorde den minskade klassstyrkan synlig. Dessutom fanns väskorna för alla de 13 eleverna, inklusive oss, fortfarande kvar i klassen, eftersom vi inte fick lämna klassen med väskor under skoltid.


Så vår lärare gjorde kontrollen och fick reda på eleverna som bunkade och så till slut blev vi avstängda från våra laborationer i en vecka. Vi blev riktigt smarta på att hitta sätt att bädda. Vi försökte hitta en balans mellan att vara en bra elev och att trivas på gymnasiet. Under alla dessa kojer insåg jag hur viktigt det är att ha vänner för att göra ditt liv värt att leva. Sedan kom vårt första gymnasieprov och jag lyckades vara med på listan över topp 10 elever i min klass. Jag har alltid varit en bra student akademiskt. Så den här gången, till och med efter alla gnäll som jag ägnade mig åt, uppsats om skollivet, jag uppsats om skollivet att få bra betyg.


Men det var sista gången jag fick bra betyg. Mina betyg började försämras efter det och detta ledde till mycket stress och oro. Jag tappade intresset för studier och ägnade mig åt att spela, titta på film eller läsa romaner. Det var en svår period för mig men så småningom kunde jag få bra poäng i mina finaler. Mina föräldrar stod som min styrka under denna tid, uppsats om skollivet. De uppmuntrade mig att studera och motiverade mig att gå på rätt väg. Jag kan inte tacka dem nog för deras vägledning och stöd. Alla sådana erfarenheter från min gymnasieskola gav mig lektioner uppsats om skollivet komma ihåg för en livstid.


De fick mig att inse hur allt fel kan bli rätt om du bara tror det och får stöd från dina nära och kära. Tal om mitt skolliv. Uppsats om min skolpicknick. Uppsats om Mitt skolbibliotek. Uppsats om biblioteket och dess användningsområden, uppsats om skollivet. Stycke om Min skola, uppsats om skollivet. Essä om fördelar och nackdelar med Hostel Life. Uppsats om läsning är god vana. Tal om livet efter skolan, uppsats om skollivet. Uppsats om livet efter skolan. Shailja är en av dem som har turen att ha förvandlat sin passion till sitt yrke, uppsats om skollivet. En postgraduate i engelsk litteratur, skrivande faller naturligt för henne och hon gör det hon kan bäst - att skriva och redigera.


En ivrig läsare, en modejunkie, naturälskare, äventyrsfreak och en reseentusiast är några av de andra termerna som beskriver henne. Hitta alla. Vänligen hjälp oss att förbättra, Kontakta oss. Uppsats om mitt skolliv. Tidigare uppsats om fordonsföroreningar.





goda vanor uppsats



De har stor disciplin och punktlighet i skollivet. De måste göra allt arbete i rätt ögonblick. Han måste komma ihåg att om en student blir framgångsrik i sin studentkarriär och hans karaktär bygger på en sund grund; han kommer att kunna lysa i alla livets sfärer och tjäna sitt samhälle och sina länder. På grund av att skolans liv bara är en förberedelse för att möta de utmaningar som den mer framstående skolan som kallas världen kommer att erbjuda oss när vi är borta från våra skolor. Institutionerna har därför andra stort inflytande på oss. De formar vår karaktär, formar våra mentala attityder och formar livets grundläggande principer. De flesta människor som har tillbringat i skolan är de lyckligaste och lyckligaste dagarna i vårt liv.


Det finns så många minnen från skollivet som vi påminner om varje gång. Skoldagar fyller vårt sinne med glädje och nostalgiska minnen från förr. En del av eleverna tenderar att undvika att göra hemuppgifter och försöker aldrig dyka ner i hårt arbete. Den enda period de tar på allvar är tentamenssättningen. Inte mer att mobba de små barnen, inte längre göra de stackars lärarna dumma – dags att läsa och revidera! Skollivet är ett bättre liv, och det var den stora möjligheten i vårt liv som vi lätt hade förtjänat.


Efter skollivet saknar vi så många minnen i våra sinnen. Skollivet var en mycket glad och lycklig upplevelse för oss. Det var mycket roligt och utbildning som fick etiska principer i livet. För alla andra frågor om skollivet kan du lämna dina frågor nedan i kommentarsfältet. Govardhan Pooja hålls den 4:e dagen av Diwali. I månaden Kartik, Independence Day-talet på engelska och hindi - Mycket god morgon till dagens ärade huvudgäst, respekterade rektor sir, respekterade lärare, föräldrar och alla mina kära vänner. Gymnasielivet. Förmodligen den lyckligaste tiden i våra liv. Många anser att deras collegeliv är det bästa, men för mig är gymnasiet bättre, eftersom det har roligare och mindre arbetsbelastning. Det markerar den tid då vi precis har tappat våra babyskinn och vi kommer in i våra kroppar.


Vi är unga vuxna nu. Våra kroppar går igenom en rad förändringar. Pojkar förvandlas till unga män, medan flickor blommar ut till vackra unga kvinnor. Vid det här laget är vi mogna nog att känna igen våra intressen, våra passioner och allt annat vi behöver veta om oss själva. Våra föräldrar lossar lite på reglerna och vi experimenterar därför mycket under denna period. De kommer snart att växa upp. Beställ mitt unika prov. Gymnasiet är bomben. För många minnesvärda ögonblick att minnas. Jag träffade mina bästa vänner på gymnasiet och vi håller fortfarande kontakten tills nu. Vi skulle gå på alla typer av fester, examensfester, temafester, hemkomstfester och hemmafester. Eftersom vi kände varandra väldigt väl var festerna inte kaotiska.


En annan rolig sak vi gjorde med mina vänner var att bära samma kostym under Halloween. Vi skulle planera för den bästa outfiten och bara blåsa bort alla på gymnasiets Halloweenfest. Under de tråkiga kalkyllektionerna skickade vi vikta lappar på alla de senaste skvallernyheterna i skolan. Vi skulle fnissa genom alla tråkiga klasser, utan att bry oss om vad som lärdes ut. Som ett resultat blev vi stamgäster i förvar. Vi var också väldigt listiga när det gällde att skoja våra medstudenter. Vi skämtade alla bara för att göra narr av dem. Det var en rolig aktivitet för oss alla. Alla blev skämtsamma, inklusive jag och vi skulle göra det utanför skolans väggar också.


I ett fall beslutade en klasskamrat till oss att busa till vår vikarie. När han krympte till sin plats sprack ballongen. Låt mig bara säga att han aldrig undervisade vår klass igen. Idrottsevenemang var höjdpunkterna i gymnasielivet. Allt stod stilla när en idrottsaktion skulle äga rum i vår skola. Alla, inklusive föräldrar, lärare, elever och vänner skulle dyka upp för att heja fram våra idrottslag. Ropen, hejarop, hån, suckar och allt oväsen du kan tänka dig samlat på ett ställe. Energin, glädjeämnena, sorgerna, miraklen, besvikelserna - sportevenemang var helt enkelt inte av denna värld.


Men om det finns ett ögonblick som de flesta av oss skulle vilja lindra är det magiska ögonblicket på balnatten. Pojkar som kom på kreativa sätt att bjuda ut tjejer på dejter var väldigt romantiskt. Flickor spricker upp sina huvuden för att välja den bästa klänningen. De långsamma intima danserna och uppbyggnaden till den första kyssen- MAGISK. Tyvärr slutar de flesta gymnasierelationer så fort de börjar. Här blir livsbegreppet tydligt och eleverna får en glimt av hur den verkliga världen fungerar. Vi skulle komma fram till skolan runt morgonen, ungefär femton minuter före skolklockan. Vi fick vara i våra respektive klasser innan klockan ringde.


Sedan var det dags för nationalsång och skolbön som pågick till åtta som var en tid för vanliga skolperioder att börja. Detta fortsatte i fyra perioder oavbrutet tills urtagsklockan ringde kl. Pausen kändes mer som en lekperiod än en lunchrast. Alla skulle ses göra olika aktiviteter under denna tid. Vilken typ av aktiviteter man ägnade sig åt berodde på vilken klass han gick i. När vi gick i lågstadiet lekte vi olika lekar i skolträdgården. Basket, fotboll, löpning och kurragömma var några av våra favoritspel.


När vi nådde gymnasieklasserna började vi sitta i matsalen för att snacka om de olika sakerna och njuta av utsökt mat. Efter rasten fick vi gå fyra perioder till. Inte varje period var dock så tråkig, konst och hantverk, PT, värdeutbildning och matematik var intressanta för mig. Det är platsen där man får upplevelser för livet. Och det är väl sagt att med stor auktoritet kommer ett större ansvar, och med detta ansvar kommer socialt tryck. Man kan inte leva ett sorglöst liv på gymnasiet.


Det är ett stort studietryck. Vi måste balansera mellan våra akademiker och fritidsaktiviteter och även förbereda oss för konkurrensutsatta prov som ligger framför oss. Jag hade många bitterljuva gymnasieupplevelser. En av dessa var när jag bunkade en föreläsning, med två av mina vänner, för första gången. Vi slängde inte bara föreläsningen utan hoppade också genom skolans väggar för att komma ut ur skolans lokaler och se en nysläppt film. Vi hade en klass på 70 elever, varav cirka 55 elever var närvarande den dagen. Nu av en slump var det också 10 fler elever från min klass som bunkade föreläsningen vilket gjorde den minskade klassstyrkan synlig.


Dessutom fanns väskorna för alla de 13 eleverna, inklusive oss, fortfarande kvar i klassen, eftersom vi inte fick lämna klassen med väskor under skoltid. Så vår lärare gjorde kontrollen och fick reda på eleverna som bunkade och så till slut blev vi avstängda från våra laborationer i en vecka. Vi blev riktigt smarta på att hitta sätt att bädda. Vi försökte hitta en balans mellan att vara en bra elev och att trivas på gymnasiet. Under alla dessa kojer insåg jag hur viktigt det är att ha vänner för att göra ditt liv värt att leva. Sedan kom vårt första gymnasieprov och jag lyckades vara med på listan över topp 10 elever i min klass.


Jag har alltid varit en bra student akademiskt. Så den här gången lyckades jag få bra betyg, även efter alla sken jag ägnade mig åt. Men det var sista gången jag fick bra betyg. Mina betyg började försämras efter det och detta ledde till mycket stress och oro. Jag tappade intresset för studier och ägnade mig åt att spela, titta på film eller läsa romaner. Det var en svår period för mig men så småningom kunde jag få bra poäng i mina finaler. Mina föräldrar stod som min styrka under denna tid.

No comments:

Post a Comment